POZVÁNKA

18.9. v 15 h na radnici zasedání ZMČ

25.10. v 17 h na OV beseda

Vznik Československa

7.11. v 15 h na OV

setkání LKŽ Praha 3

5.12. v 15 h na OV

předvánoční setkání LKŽ Praha 3

18.12. v 15 h na radnici zasedání ZMČ

 

Akce k seznámení s názory

a návrhy KSČM (vždy od 15 h):

17.9. před Albert na Vinohradské
18.9. před Agora Flora
19.9. u polikliniky na Vinohradské
24.9. před PENNY v Malešické
24.9. Prokopovo n. a u BILLA
25.9. před poštou v Olšanské
25.9. v Táboritské
26.9. Ohrada a Lidl na Koněvově
26.9. Seifertova a Churchillovo n.
3.10. Koněvova na Chmelnici
3.10. křižovatka Koněvova-Spojovací
4.10. u vinohradských stanic metra



***

Potřebujete se setkat se zastupiteli,
s vedoucími představiteli KSČM z Prahy 3 ?
NÁVŠTĚVNÍ HODINY
vždy ve čtvrtek od 17 do 19 hodin
v sídle OV KSČM Praha 3
v Baranově 1833/11
Doporučujeme návštěvu
předem sjednat!

 

***
 

 

 

 

 

 

 

 

OV KSČM PRAHA 3

 

facebook youtube 

Adresa:

Baranova 1833/11

130 00 Praha 3 - Žižkov

(Nedaleko od stanice metra Flora
a zastávky tramvaje Radhošťská)
http://www.mapy.cz/zakladni?

 

Telefon:
+420 725 646 003
+420 734 430 318

 

E-mail: 

ovpraha3@kscm.cz

Web:

http://praha3.kscm.cz

RSS

Naše zprávy můžete číst také pomocí RSS (Rich Site Summary).
RSS čtečka
KSČM PRAHA 3Místní politika

Místní politika

Všichni jsme pěšáci

(14.2.2018)
Potřebujeme se z domova dostat do práce, do školy, do obchodu, k lékaři, k městské dopravě (tramvaji, metru, autobusu) … řidič i k tomu svému autu ... po chodnících ve vlastnictví hlavního města a tedy ve správě jeho organizace Technické správě komunikací. Ptejme se jich, proč za čtvrtstoletí nebyly schopny zrekonstruovat všechnu kostkovou dlažbu na Vinohradech a v historické části Žižkova, položit novou zámkovou dlažbu na sídlištích. Ano, i přesto, že naše městská část na tyto opravy již přispěla desítkami miliónů korun.
Když je obnoveno, není chráněno. Máme dvě policie, ale která konečně potlačí zlozvyk některých řidičů, kteří pojezdem po chodnících je ničí. Určitě svůj vlastnoručně upravený soukromý prostor u domku, chalupy či chaty by si nerozjezdili. Veřejný prostor neznamená, že nikomu nepatří a tak si tam lze dělat cokoliv. Naopak je to prostor nás všech a udržovaný z daní od nás všech.
Nejvíce nehod chodců s auty se stává na ulicích Želivského a Koněvova. Kolik je tam bezpečných přechodů? Proč jsou nástupiště zastávky tramvaje Biskupcova tak úzká? Kdo a kdy vyřeší přechod mezi vchody do obou částí hřbitovů na Želivské ulici? Jsme před rekonstrukcí ulic Husitské, dolní části Koněvovy a Vinohradské – tak uvidíme, čím nás překvapí projektanti, jak mysleli na pěší provoz.
Všichni jsme pěšáci. Tak stavme město pro nás bezpečně prostupné.
Pavel Ambrož, člen komise pro dopravu Rady MČ Praha 3

Jak může Praha 3 přispět ke zlepšení stavu chodníků v městské části?

(14.2.2018)
Skoro všechny chodníky jsou součástí komunikací ve vlastnictví hlavního města, a tedy ve správě jeho organizace TSK. Česko již existuje 25 let, tak není možné se vymlouvat na jakoukoliv minulost. Je jejich ostudou, že rekonstrukcí neprošly všechny chodníky. Naše městská část na tyto opravy již přispěla v desítkách miliónů korun. A zajisté bude muset i dál. Ale ptám se: Přispěje hlavní město nám na opravy našich základních a mateřských škol, až nám dojdou finance z prodeje bytového fondu?
Pavel Ambrož, člen komise pro dopravu Rady MČ Praha 3

Volby a úřad

(17.1.2018)
Tak zase proběhly další volby, tentokrát prezidentské. Před těmi předchozími do poslanecké sněmovny, protože se odehrály v říjnu, nebylo moc žadatelů o voličské průkazy. Kam by v té době kdo spěchal. Po létu odpočinuti, úroda na chalupách již sklizena a dušičky až za týden na začátku listopadu. Ale o vánocích a následné zimě si mnozí zvykli jezdit na hory za sněhem na lyžovačku na týden nebo aspoň na (i prodloužený) víkend. A tak se najednou zvýšil zájem o možnost volby hlavy státu mimo své trvalé bydliště. Po silvestru před prvním kolem volby na získání voličského průkazu měl pracující (s běžnou pracovní dobou) jen tři dny, kdy úřední doba našeho úřadu městské části trvá do 18 hodin. Tak jsem využil hned ten první 3. ledna. Přišel jsem naštěstí včas a dočkal jsem se. Ale ti, co dorazili po 17 hodině už byli odmítnuti, že jedna zbylá úřednice je nestihne do 18 hodin odbavit. Někteří z nich odešli se slovy, že tedy volit nebudou. Sic jsem se hned spojil se zastupujícím tajemníkem a požádal ho o nápravu, ale škoda se již udála. Zbytečně. Stačilo jen trochu předvídavosti a životní zkušenosti. Včas zařídit mimořádné prodloužení úředních hodin na příslušném pracovišti a viditelně to inzerovat v radničních novinách a na webu, v regionálních zprávách ČT a ČRo, v Metru ... Nutno si uvědomit, že i kvalita výkonu státní správy (služeb pro obyvatele) našeho úřadu reprezentuje žižkovskou radnici.
                                                                                                                                                Pavel Ambrož, člen Zastupitelstva MČ Praha 3

Jak hodnotíte roční fungování trhů v režii Prahy 3?

(17.1.2018)

Stížnosti se ke mne nedonesly. Jen doufám, že se co nejdřív přemístí s novými praktickými stánky na lepší místo na náměstí – na hlavní cestu, jež je na ose hlavní vchod do kostela – Mánesova ul., a parkování aut stánkařů při východní i západní hraně parku, což by vyhovovalo i plánované rekonstrukci náměstí. Znovu ale navrhuji přejít od tohoto středověkého způsobu prodeje k tomu, co již zavedli naši pradědové – tržnici, jako byla ta vinohradská. Ostaně obchůdky s farmářskými výrobky už existují. 
Pavel Ambrož, člen Zastupitelstva MČ Praha 3

Životní prostředí pro lidi

(4.1.2018)
Zvykli jste si, že o životním prostředí se mluví jen jako o zeleni?
A co čistota versus hluk, prach a smog? Radnice si oprávněně stěžuje na hluk na Želivského třídě, a přitom radní jsou schopni povolit a dokonce zaštítit hlučné akce v přírodním areálu Vrchu sv. Kříže. Radní chce zavést chytré (smart) parkování, ale ještě není vyřešeno dokonalé vyčištění ulic. Kolik dalších zim odpovědné překvapí sněhem, blátem a náledím? Smogu by nás mohla zbavit elektromobilita. Ale stavíme pro ni infrastrukturu – garáže s nabíječkami? Parkovací místa na vozovkách by se mohla omezit ve prospěch cyklotras a právě pro tu potřebnou zeleň.
A co bydlení, o tom se tisícům pražských bezdomovců může jen snít a desetitisíce bydlících se bojí, že o ně přijde, protože mají problém zaplatit nájemné. Skutečně všichni máme dostupné všechny potřebné služby k životu – a ty nejdůležitější (zdravotnictví, vzdělávání) zdarma? Vše pro šťastné děti, ale kolik dětí si dovolí vychovávat rodiče, natož máma samoživitelka, aby se nepropadli mezi chudé? Statistiky vše zprůměrují, ale stačí méně občanů s velmi vysokými příjmy, aby se zastřel skutečný počet pracujících za značně podprůměrné mzdy. Placené kulturní zážitky jsou pro mnohé zbytnou záležitostí, zůstávají doma u televizních obrazovek. Například to se průzkumem prokázalo jako častý jev u seniorů. Je nabídka akcí pro tuto čtvrtmiliónovou věkovou skupinu dostupná a dostatečná?
Pavel Ambrož, člen komise pro životní prostředí Rady MČ Praha 3
Metro

Metro

(19.11.2017)
Metro umožňuje mnohem rychlejší přesun cestujících na větší vzdálenosti ve městě, propojení dopravních uzlů (nádraží, letiště) a městských čtvrtí než nabízí povrchová doprava, včetně tramvají. Dle předlistopadové vize dopravního podniku by již dávno obyvatelé a návštěvníci Prahy jezdili po minimálně čtyřech trasách metra. Ale v devadesátých letech došlo ke zpomalení výstavby. Navíc povodní v létě 2002, vzhledem k zanedbání ochrany metra, došlo k nadbytečnému rozsahu jeho poškození, které vyvolalo nutnost provedení přednostních rekonstrukcí. Následovala stavba prodloužení céčka až do Letňan. A také áčka ale jen do Motola, chybí větev přes Řepy do Zličína a druhá až na ruzyňské letiště. Stále se oddalovala a oddaluje stavba trasy D, která má obsloužit jižní sídliště, odlehčit céčku přetíženému v centru města a případně umožnit generální opravu nuselského mostu. Na déčko čekají i obyvatelé na Žižkově od hlavního nádraží přes Prokopovu, Basilejské náměstí a Chmelnici do Vysočan. I oni chtějí využít výhody metra. Zajisté stanice na starém Žižkově bude obsluhovat menší počet obyvatel, ale stanice na sídlištích a u nové zástavby od Olšanské ke Spojovací budou kapacitně rovny těm vinohradským na trase A. Neměla by se opakovat chyba, kdy se na céčku vypustila stanice Trojská, která měla přiblížit městskou část Tróju především pro návštěvníky zoologické a botanické zahrady. V Praze žije přes milión obyvatel, statisíce dojíždějících za prací a návštěvníků. Pomalý rozvoj kolejové dopravy je nedostatečnou alternativní nabídkou automobilové záplavě v pražských ulicích.
Pavel Ambrož, člen komise pro dopravu Rady MČ Praha 3

Jaké jsou šance prosadit trasu metra přes Žižkov?

(19.11.2017)
Šance? Ale byla jistota již od 90. let. Tehdy politici na žižkovské radnici i hlavního města byli ve shodě za vedení metra přes Žižkov. Úředníci odborů pro dopravu a územní rozvoj plnili jejich politické zadání. Taková investice se připravuje dlouho a čeká se i na finanční zajištění akce. Následovníci ve funkcích plán respektovali až do příchodu doby zpochybňování. Petice je žádost o podporu občanů od těch, kteří měli být bdělí a neměli připustit změnu výstavby trasy D metra. Tak, politici, dohodněme se znova ve prospěch Žižkova.
Pavel Ambrož, bývalý předseda komise pro dopravu Rady MČ Praha 3 v letech 1994-8

Infocentra městské části

(20.10.2017)
Městská část již v 90. letech měla informační post v objektu Lípa ve východní části Prahy 3, který ale nebyl moc využíván. Další pokus v Lipanské ve spojení s redakcí radničních novin nebyl dotažen do úspěšné podoby. Později infocentra byla zřízena na náměstí Jiřího z Poděbrad, kde je rozšířeno místo setkávání o galerii, a Vozovna jako místo setkávání pod knihovnou. Nyní byly předloženy dva návrhy na infocentrum v Koněvově 4, místo setkávání s muzeem o Žižkově. Jejich slabinou byl nedostatek znalostí projektantů o současném stavu prostor, přízemí a suterén (proč ne celý zástupci radnice na prezentaci nevysvětlili). Při přestavbě a vybavení by se měl respektovat původní vzhled domu a materiály (bez umělých hmot a napodobenin přírodních), nenáročný a nerušivý provoz (odolná a umyvatelná podlaha, přestavitelný nábytek, pult u vstupu), a pohodu pro návštěvníky (vzdušný prostor, zakryté rozvody, akustické úpravy omezující vzájemné rušení jednotlivých činností v centru, bezbariérový přístup do suterénu). Vítám, že můj návrh na vznik muzea se ujal (dubnové radniční noviny). Doufám, že výstavní prostory se rozšíří na většinu či raději celé podzemí. Městská část má co ukázat! Doporučuji navrhovatelům inspirovat se v expozici o historii Kroměříže v muzeu regionu, kde se podařilo skloubit klasické muzejní prostředky s moderní technikou. Expozice by neměla být tvořena jen pro zručné uživatele tabletů a chytrých mobilů.
Nakonec zbývá dořešit historickou budovu radnice - místo setkávání občanů se zastupiteli, slavnostní síň, podatelna, redakce radničních novin a webu městské části.
Pavel Ambrož, člen Zastupitelstva MČ Praha 3

Měli by mít cyklisté v Praze 3 možnost jezdit v jednosměrkách obousměrně?

(15.10.2017)
jizdní kolaPro cyklisty, a pro pěší ještě více, na pražských ulicích, především na vozovkách mezi auty, je stále nebezpečno. Ulice, včetně křižovatek, jsou nepřehledné pro zahlcení zaparkovanými auty. Není zavedena snížená rychlost ve vedlejších ulicích a často se nedodržuje ani padesátka na hlavní. Mnoho řidičů se nedostatečně věnuje řízení auta (kouření, telefonování …). Budoucnost mají elektrokola a elektrotříkolky - jak se budou chovat jejich uživatelé? Proto jsem proti jízdě na kole v protisměru.
Pavel Ambrož, člen komise pro dopravu Rady MČ Praha 3

Jak byste si představovali ideální využití pozemků NNŽ?

(1.10.2017)
V křídlech budovy, i koleje mezi, muzeum o železnici v dobách Československa a Česka. V přední části budovy v přízemí obchod a v patrech dílny - vše pro pražské modeláře. V severní části bloková bytová zástavba, v přízemí obchody a služby. V jižní části střední technická škola s vybavením učeben, laboratoří a dílen na úrovni 4. průmyslové revoluce. Na východě pás zeleně, v níž by byla základní škola a sportoviště. Tramvaj by z Olšanské přejela Želivského (zde přestup na metro) a pokračovala podél severní strany budovy.
                                                         Pavel Ambrož, člen výboru pro územní rozvoj ZMČ Praha 3
 
© KSČM 2003 - 2014. Všechna práva vyhrazena