POZVÁNKA

28.6 v 17 h na OV beseda

5.9. v 15 h v Habrové na Jarově

Dětský den

25.10. v 17 h na OV beseda

Vznik Československa

7.11. v 15 h na OV

setkání LKŽ Praha 3

5.12. v 15 h na OV

předvánoční setkání LKŽ Praha 3

18.12. v 15 h na radnici zasedání ZMČ

 

Akce k seznámení s názory

a návrhy KSČM (vždy od 15 h):

17.9. před Albert na Vinohradské
18.9. před Agora Flora
18.9. v 15 h na radnici zasedání ZMČ
19.9. u polikliniky na Vinohradské
24.9. před PENNY v Malešické
24.9. Prokopovo n. a u BILLA
25.9. před poštou v Olšanské
26.9. Ohrada a Lidl na Koněvově
26.9. Seifertova a Churchillovo n.
3.10. v 15 h na OV
setkání LKŽ Praha 3
3.10. Koněvova na Chmelnici
3.10. křižovatka Koněvova-Spojovací
4.10. u vinohradských stanic metra



***

Potřebujete se setkat se zastupiteli,
s vedoucími představiteli KSČM z Prahy 3 ?
NÁVŠTĚVNÍ HODINY
vždy ve čtvrtek od 17 do 19 hodin
v sídle OV KSČM Praha 3
v Baranově 1833/11
Doporučujeme návštěvu
předem sjednat!

 

***
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

OV KSČM PRAHA 3

 

facebook youtube 

Adresa:

Baranova 1833/11

130 00 Praha 3 - Žižkov

(Nedaleko od stanice metra Flora
a zastávky tramvaje Radhošťská)
http://www.mapy.cz/zakladni?

 

Telefon:
+420 725 646 003
+420 734 430 318

 

E-mail: 

ovpraha3@kscm.cz

Web:

http://praha3.kscm.cz

RSS

Naše zprávy můžete číst také pomocí RSS (Rich Site Summary).
RSS čtečka
KSČM PRAHA 3Místní politika

Místní politika

Životní prostředí pro lidi

(4.1.2018)
Zvykli jste si, že o životním prostředí se mluví jen jako o zeleni?
A co čistota versus hluk, prach a smog? Radnice si oprávněně stěžuje na hluk na Želivského třídě, a přitom radní jsou schopni povolit a dokonce zaštítit hlučné akce v přírodním areálu Vrchu sv. Kříže. Radní chce zavést chytré (smart) parkování, ale ještě není vyřešeno dokonalé vyčištění ulic. Kolik dalších zim odpovědné překvapí sněhem, blátem a náledím? Smogu by nás mohla zbavit elektromobilita. Ale stavíme pro ni infrastrukturu – garáže s nabíječkami? Parkovací místa na vozovkách by se mohla omezit ve prospěch cyklotras a právě pro tu potřebnou zeleň.
A co bydlení, o tom se tisícům pražských bezdomovců může jen snít a desetitisíce bydlících se bojí, že o ně přijde, protože mají problém zaplatit nájemné. Skutečně všichni máme dostupné všechny potřebné služby k životu – a ty nejdůležitější (zdravotnictví, vzdělávání) zdarma? Vše pro šťastné děti, ale kolik dětí si dovolí vychovávat rodiče, natož máma samoživitelka, aby se nepropadli mezi chudé? Statistiky vše zprůměrují, ale stačí méně občanů s velmi vysokými příjmy, aby se zastřel skutečný počet pracujících za značně podprůměrné mzdy. Placené kulturní zážitky jsou pro mnohé zbytnou záležitostí, zůstávají doma u televizních obrazovek. Například to se průzkumem prokázalo jako častý jev u seniorů. Je nabídka akcí pro tuto čtvrtmiliónovou věkovou skupinu dostupná a dostatečná?
Pavel Ambrož, člen komise pro životní prostředí Rady MČ Praha 3
Metro

Metro

(19.11.2017)
Metro umožňuje mnohem rychlejší přesun cestujících na větší vzdálenosti ve městě, propojení dopravních uzlů (nádraží, letiště) a městských čtvrtí než nabízí povrchová doprava, včetně tramvají. Dle předlistopadové vize dopravního podniku by již dávno obyvatelé a návštěvníci Prahy jezdili po minimálně čtyřech trasách metra. Ale v devadesátých letech došlo ke zpomalení výstavby. Navíc povodní v létě 2002, vzhledem k zanedbání ochrany metra, došlo k nadbytečnému rozsahu jeho poškození, které vyvolalo nutnost provedení přednostních rekonstrukcí. Následovala stavba prodloužení céčka až do Letňan. A také áčka ale jen do Motola, chybí větev přes Řepy do Zličína a druhá až na ruzyňské letiště. Stále se oddalovala a oddaluje stavba trasy D, která má obsloužit jižní sídliště, odlehčit céčku přetíženému v centru města a případně umožnit generální opravu nuselského mostu. Na déčko čekají i obyvatelé na Žižkově od hlavního nádraží přes Prokopovu, Basilejské náměstí a Chmelnici do Vysočan. I oni chtějí využít výhody metra. Zajisté stanice na starém Žižkově bude obsluhovat menší počet obyvatel, ale stanice na sídlištích a u nové zástavby od Olšanské ke Spojovací budou kapacitně rovny těm vinohradským na trase A. Neměla by se opakovat chyba, kdy se na céčku vypustila stanice Trojská, která měla přiblížit městskou část Tróju především pro návštěvníky zoologické a botanické zahrady. V Praze žije přes milión obyvatel, statisíce dojíždějících za prací a návštěvníků. Pomalý rozvoj kolejové dopravy je nedostatečnou alternativní nabídkou automobilové záplavě v pražských ulicích.
Pavel Ambrož, člen komise pro dopravu Rady MČ Praha 3

Jaké jsou šance prosadit trasu metra přes Žižkov?

(19.11.2017)
Šance? Ale byla jistota již od 90. let. Tehdy politici na žižkovské radnici i hlavního města byli ve shodě za vedení metra přes Žižkov. Úředníci odborů pro dopravu a územní rozvoj plnili jejich politické zadání. Taková investice se připravuje dlouho a čeká se i na finanční zajištění akce. Následovníci ve funkcích plán respektovali až do příchodu doby zpochybňování. Petice je žádost o podporu občanů od těch, kteří měli být bdělí a neměli připustit změnu výstavby trasy D metra. Tak, politici, dohodněme se znova ve prospěch Žižkova.
Pavel Ambrož, bývalý předseda komise pro dopravu Rady MČ Praha 3 v letech 1994-8

Infocentra městské části

(20.10.2017)
Městská část již v 90. letech měla informační post v objektu Lípa ve východní části Prahy 3, který ale nebyl moc využíván. Další pokus v Lipanské ve spojení s redakcí radničních novin nebyl dotažen do úspěšné podoby. Později infocentra byla zřízena na náměstí Jiřího z Poděbrad, kde je rozšířeno místo setkávání o galerii, a Vozovna jako místo setkávání pod knihovnou. Nyní byly předloženy dva návrhy na infocentrum v Koněvově 4, místo setkávání s muzeem o Žižkově. Jejich slabinou byl nedostatek znalostí projektantů o současném stavu prostor, přízemí a suterén (proč ne celý zástupci radnice na prezentaci nevysvětlili). Při přestavbě a vybavení by se měl respektovat původní vzhled domu a materiály (bez umělých hmot a napodobenin přírodních), nenáročný a nerušivý provoz (odolná a umyvatelná podlaha, přestavitelný nábytek, pult u vstupu), a pohodu pro návštěvníky (vzdušný prostor, zakryté rozvody, akustické úpravy omezující vzájemné rušení jednotlivých činností v centru, bezbariérový přístup do suterénu). Vítám, že můj návrh na vznik muzea se ujal (dubnové radniční noviny). Doufám, že výstavní prostory se rozšíří na většinu či raději celé podzemí. Městská část má co ukázat! Doporučuji navrhovatelům inspirovat se v expozici o historii Kroměříže v muzeu regionu, kde se podařilo skloubit klasické muzejní prostředky s moderní technikou. Expozice by neměla být tvořena jen pro zručné uživatele tabletů a chytrých mobilů.
Nakonec zbývá dořešit historickou budovu radnice - místo setkávání občanů se zastupiteli, slavnostní síň, podatelna, redakce radničních novin a webu městské části.
Pavel Ambrož, člen Zastupitelstva MČ Praha 3

Měli by mít cyklisté v Praze 3 možnost jezdit v jednosměrkách obousměrně?

(15.10.2017)
jizdní kolaPro cyklisty, a pro pěší ještě více, na pražských ulicích, především na vozovkách mezi auty, je stále nebezpečno. Ulice, včetně křižovatek, jsou nepřehledné pro zahlcení zaparkovanými auty. Není zavedena snížená rychlost ve vedlejších ulicích a často se nedodržuje ani padesátka na hlavní. Mnoho řidičů se nedostatečně věnuje řízení auta (kouření, telefonování …). Budoucnost mají elektrokola a elektrotříkolky - jak se budou chovat jejich uživatelé? Proto jsem proti jízdě na kole v protisměru.
Pavel Ambrož, člen komise pro dopravu Rady MČ Praha 3

Jak byste si představovali ideální využití pozemků NNŽ?

(1.10.2017)
V křídlech budovy, i koleje mezi, muzeum o železnici v dobách Československa a Česka. V přední části budovy v přízemí obchod a v patrech dílny - vše pro pražské modeláře. V severní části bloková bytová zástavba, v přízemí obchody a služby. V jižní části střední technická škola s vybavením učeben, laboratoří a dílen na úrovni 4. průmyslové revoluce. Na východě pás zeleně, v níž by byla základní škola a sportoviště. Tramvaj by z Olšanské přejela Želivského (zde přestup na metro) a pokračovala podél severní strany budovy.
                                                         Pavel Ambrož, člen výboru pro územní rozvoj ZMČ Praha 3
 

Pomníky

(28.9.2017)
Franta Sauer a další Žižkováci po vyhlášení republiky v listopadu 1918 na Staroměstském náměstí strhli „mariánský“ sloup - symbol vítězství spojenců, katolické církve a císařského rodu Habsburků, jejich netolerance a útisku českých poddaných. Pomníkem se stal čin, na který se nezapomnělo. Pražské zastupitelstvo v září svým rozhodnutím se přihlásilo k české státnosti a jeho republikovému zřízení a k názorové toleranci.
V Praze 3 máme pomníky a pamětní desky, o které bychom se měli zajímat. Škoda, těch, které zmizely při opravách fasád, a také že za poslední čtvrtstoletí nových přibylo jen několik, ač mnoho významných osobností v naší městské části žilo a pracovalo. A prospělo by v ulicích a na náměstích mít informační tabule o životě osobnosti nebo o bývalé usedlosti, po níž má místo jméno. Ale jsou i zajímavé stavby, kde by bylo dobré sdělit návštěvníkům, kdo je postavil a pro jaký účel je postavil. Příznivce fotbalové Viktorky by mohla zajímat informace o její historii před vstupem na stadion. V září po sto dvacáté první doběhli běžci z Běchovic na Žižkov. Stálo by to za trvalou připomínku běžeckého závodu, nejstaršího v Evropě, v cíli u Pražačky. Naše největší náměstí je pojmenováno po významném českém králi. Ale na náměstí v parku, který chceme obnovit, někdo chybí. Podobně nedaleko na dalším náměstí chybí připomínka na skladatele české hymny. Proto navrhuji vypsat soutěže na sochy Jiřího z Poděbrad, Františka Jana Škroupa a běchovického běhu.

Pavel Ambrož, člen Zastupitelstva MČ Praha 3

Nové, moderní, smart (chytré) …

(15.8.2017)

Lidstvo je tvořivé, stále objevuje, vymýšlí a vyvíjí nové. Dlouhá staletí stačilo slůvko nové, až ve dvacátém století, když mnoho kdysi nového zestárlo, začalo se používat pro nově vzniklé slovo moderní. Dnes nastupuje další označení smart, jež si někteří překládají na chytré. Ale ne vše nové musí být chytré. Bylo chytré zcela zrušit pražská nákladová nádraží při tak auty zahlcených silnicích. Stále jsou nedostavěné automobilové okruhy, dálniční a městský, tak tranzitní doprava ničí vozovky pražských ulic. Přejmenováním rozvíjejícího se ruzyňského letiště se určitě nezlepšila jeho dopravní obslužnost dosud jen auty a autobusy. Nejen metropole se předhánějí ve výstavbě metra. Ale v Praze se zatím nedokázalo využít možnosti rozvoje tří tras a čtvrtá trasa je stále jen na papíře a navíc magistrát dal stopku jejího původně plánovaného a potřebného vedení přes Žižkov. Město je plné aut, ale za čtvrtstoletí se nepostavila žádná nová tramvajová trať krom krátkých prodloužení v Radlicích a v Podbabě. Nahradí zóny placeného parkování na komunikacích nepostavené garáže? Pražské radnice brzy vyprodají poslední obecní byty a ve zbytku bytů je již dlouho nasazené vysoké nájemné. Kde budou přebývat pracující s podprůměrnými příjmy? V devadesátých letech se mateřské školy rušily, aby se po deseti letech stavěly nové. Někdo se dnes rozplývá nad „internetovou“ lavičkou neb zastávkou, ale proč mu nevadí, že nějací chytráci před mnoha lety se postavili proti celopražské wi-fi!

Pavel Ambrož, člen Zastupitelstva MČ Praha 3

Měla by Praha 3 investovat do dalšího budování podzemních kontejnerů nebo má hledat jiné řešení?

(15.8.2017)

Kam s tím? Třiďte odpad! Obyvatel bude vstřícný ke správnému nakládání s odpady, s tříděním dle druhu do různých nádob, pokud vzdálenost od jeho bydliště k nádobám bude co nejmenší, ale chce též, aby jej umístění nádob neodpuzovalo. Nejlépe, jsou-li nádoby v domě (na dvoře). To je pro některé domy problém. Kontejnery na povrchu ulic tvoří nevzhledná seskupení. Tak byly strčeny pod zem, kde ale konkurují rozvodům energií. Takže je třeba znova hledat v domech a na dvorech. Ale vždy je nejdůležitější včasné vyprázdnění nádob – odvoz odpadu.

Pavel Ambrož, člen komise pro životní prostředí Rady MČ Praha 3

O osudu Kliniky zatím není definitivně rozhodnuto. Měla by společnost hledat způsob soužití se squattingem, nebo takové jednání postihovat jako trestný čin neoprávněného zásahu do práva k domu?

(18.5.2017)
klinikaklinikaNechtěl bych zažít: Přiveze mne z dlouhodobého léčení sanitka před mé bydliště a řidič zjistí, že můj dočasně opuštěný byt někdo okupuje a nemíní jej opustit. Určitě mne nebudou zajímat klady či zápory záměrů „provozovatelů“ mého bytu, ale budu mít zájem okamžitě se dostat do své postele a pokračovat v doléčení. Žel, po zkušenosti se zacházením s objektem v Jeseniově ulici a s neschopností státních orgánů postarat se o svůj majetek, obávám se, že mně, občanovi České republiky, by stát asi nepomohl.
Pavel Ambrož, člen Zastupitelstva MČ Praha 3
© KSČM 2003 - 2014. Všechna práva vyhrazena