POZVÁNKA

31.5. v 17 h na OV beseda

o Haló novinách

6.6. v 15 h v Habrové na Jarově

Dětský den

18.6. rozdávání Haló novin

12.6. v 15 h na radnici zasedání ZMČ

28.6 v 17 h na OV beseda

5.9. v 15 h v Habrové na Jarově

Dětský den

18.9. v 15 h na radnici zasedání ZMČ

3.10. v 15 h na OV

setkání LKŽ Praha 3

25.10. v 17 h na OV beseda

Vznik Československa

7.11. v 15 h na OV

setkání LKŽ Praha 3

5.12. v 15 h na OV

předvánoční setkání LKŽ Praha 3

18.12. v 15 h na radnici zasedání ZMČ

Akce k seznámení s názory

a návrhy KSČM (vždy od 15 h):



***

Potřebujete se setkat se zastupiteli,
s vedoucími představiteli KSČM z Prahy 3 ?
NÁVŠTĚVNÍ HODINY
vždy ve čtvrtek od 17 do 19 hodin
v sídle OV KSČM Praha 3
v Baranově 1833/11
Doporučujeme návštěvu
předem sjednat!

 

***
 

 

 

 

 

 

 

 

OV KSČM PRAHA 3

 

facebook youtube 

Adresa:

Baranova 1833/11

130 00 Praha 3 - Žižkov

(Nedaleko od stanice metra Flora
a zastávky tramvaje Radhošťská)
http://www.mapy.cz/zakladni?

 

Telefon:
+420 725 646 003
+420 734 430 318

 

E-mail: 

ovpraha3@kscm.cz

Web:

http://praha3.kscm.cz

RSS

Naše zprávy můžete číst také pomocí RSS (Rich Site Summary).
RSS čtečka
KSČM PRAHA 3Místní politika

Místní politika

Jak by měla vypadat údržba náměstí Jiřího z Poděbrad?

(20.4.2018)
jiřákNejvětší naše náměstí je víc používáno než udržováno. Určitě by pomohlo přesunout akce na hlavní cestu od kostela k Mánesově ulici. Nahradit asfalt dlažbou, LED osvětlení, opravit kašnu, zkrášlit vstupy do metra, zajistit nepřetržitý provoz WC v podchodu. Obnovit trávníky a ozdobit je záhony květin i keři (zlatý déšť, šeřík...)jiřák. Více nových, pohodlných laviček a dostatek košů na odpadky. A třeba se jednou dočkáme i sochy českého krále Jiřího z Poděbrad.
jiřák
Pavel Ambrož, člen komise pro životní prostředí Rady MČ Praha 3
Zpěv míru

Zpěv míru

(9.4.2018)
Ve čtvrtek 5. dubna v předvečer 60. výročí úmrtí národního umělce Vítězslava Nezvala jsme se sešli u jeho pamětní desky na domu v Baranově ulici č. 1901/4, kde bydlel do své smrti.
Přítomné přivítal Milan Krajča za obvodní organizaci komunistické strany v Praze 3: „Jako komunisté se k tomuto velikánovi české poezie oprávněně hrdě hlásíme nejen proto, že byl celoživotním členem naší strany, ale i z toho důvodu, že dokázal bytostně spojovat svou uměleckou tvorbu se zápasem za společenský pokrok, mír a socialismus.“ Předseda Unie českých spisovatelů, básník zasloužilý umělec Ing. Karel Sýs připomněl život a bohaté dílo významného moderního básníka. Po té předsedkyně klubu KSČM v Zastupitelstvu hlavního města Prahy Mgr. Marta Semelová přednesla báseň Zpěv míru, za kterou byl Vítězslav Nezval oceněn Zlatou medailí Světové rady míru. Obsah této básně je stále živý i pro dnešní dobu. Vždyť představitelé velmocí a jejich regionální podporovatelé stále haraší zbraněmi, vyhrožují použitím i jaderných, vměšují se do vnitřních věcí států, vyvolávají spory a konflikty, rozvrat států a války i terorismus. Neumírají jen vojáci, ale především trpí obyvatelé. Jsou vyvolávány vlny migrace, která není řešením, jen se tak problémy rozšiřují do dalších zemí. Pro pár vyvolených je zbrojení dobrý kšeft za spousty miliard dolarů a eur, které ale chybí na řešení chudoby většiny obyvatel Země a zajištění lepší budoucnosti pro všechny.
Stop válkám! Světu mír! 
  Pavel Ambrož, člen Zastupitelstva MČ Praha 3
  
 http://www.halonoviny.cz/articles/view/47440422
 

Odpověď zpovykaného Pražáka

(20.3.2018)
zpHlavní ulice v Praze 3: Korunní-Jičínská-Prokopova, Vinohradská, Seifertova-Táboritská-Olšanská, Malešická, Trocnovská, Husitská-Koněvova, Spojovací, Želivského-Votická-Soběslavská. Jak by měla vypadat hlavní městská třída? Měla by být průjezdná, vždy pro tramvaj, ale i pro auta po jednom pruhu v každém směru, což je důležité i pro rychlý a bezpečný průjezd vozů záchranářů. Dostatečná šíře chodníku pro pěší, pokud to dovolí šíře ulice i pro pruh cyklistický a zeleň. Návrhy na řešení rekonstrukcí Husitská-Koněvova, Vinohradská, Táboritská tomu neodpovídají. Proč? Protože i na hlavních ulicích se projektují místa pro parkování aut i tam, kde je to na úkor výše uvedených nároků na hlavní ulici. Pobřežní se stavěla i pro odlehčení Žižkova od tranzitu na Kolín, ale v Husitské se průjezd neomezí, např. návratem tramvajového spojení do Karlína. Kdyby se postavila v původním plánovaném termínu trasa D metra, tak by mnozí obyvatelé Žižkova po dobu oprav dnes komunikace Husitská-Koněvova, příště Seifertova-Táboritská, použili metro tak, jak se to dá předpokládat při opravě Vinohradské, která je obsluhována Áčkem. Zatím jsme se dočkali po dlouhém váhání v přípravách výstavby Déčka zpochybnění třicetiletého záměru vedení metra přes Žižkov. Již po povodních 2002 se na magistrátu jednalo o stavu mostů. Rozhodovalo se, zda opravit dřív Hlávkův či Libeňský a jak. Pak „Někdo“ čekal, až Libeňský dojde do stavu k zbourání, aby se mohl postavit most rozšířený pro auta na čtyři pruhy. O dopravě na úřadech, v komisích a výborech radnic rozhodují především řidiči aut z pohledu jejich potřeb. Ale proč nedokázali dosud aspoň dostavět městský silniční okruh?!

Pavel Ambrož, člen komise pro dopravu Rady MČ Praha 3
zpzp

Jak hodnotíte aktuální návrh Parkové čtvrti na NNŽ?

(20.3.2018)
Seskupení domů do bloků navazuje na starší žižkovskou zástavbu. Nezapomíná se na uliční aleje a zeleň uvnitř bloků. Nový park navazuje na Židovské pece, ale nepropojuje je se zelení hřbitovů, jako biokoridor zamýšlený v současném územním plánu, v kterém by mohla být školka a základní škola, s kterou investoři nepočítají, a veřejná sportoviště. Doufám, že přízemí domů bude využito pro obchody a služby. Zajištění parkování aut na ulici opět žel dostalo přednost před cyklocestami. Vedení tramvaje vedle budovy nádraží vítám, ale stanici metra jsem nenašel!
Pavel Ambrož, člen výboru pro územní rozvoj ZMČ Praha 3

Všichni jsme pěšáci

(14.2.2018)
Potřebujeme se z domova dostat do práce, do školy, do obchodu, k lékaři, k městské dopravě (tramvaji, metru, autobusu) … řidič i k tomu svému autu ... po chodnících ve vlastnictví hlavního města a tedy ve správě jeho organizace Technické správě komunikací. Ptejme se jich, proč za čtvrtstoletí nebyly schopny zrekonstruovat všechnu kostkovou dlažbu na Vinohradech a v historické části Žižkova, položit novou zámkovou dlažbu na sídlištích. Ano, i přesto, že naše městská část na tyto opravy již přispěla desítkami miliónů korun.
Když je obnoveno, není chráněno. Máme dvě policie, ale která konečně potlačí zlozvyk některých řidičů, kteří pojezdem po chodnících je ničí. Určitě svůj vlastnoručně upravený soukromý prostor u domku, chalupy či chaty by si nerozjezdili. Veřejný prostor neznamená, že nikomu nepatří a tak si tam lze dělat cokoliv. Naopak je to prostor nás všech a udržovaný z daní od nás všech.
Nejvíce nehod chodců s auty se stává na ulicích Želivského a Koněvova. Kolik je tam bezpečných přechodů? Proč jsou nástupiště zastávky tramvaje Biskupcova tak úzká? Kdo a kdy vyřeší přechod mezi vchody do obou částí hřbitovů na Želivské ulici? Jsme před rekonstrukcí ulic Husitské, dolní části Koněvovy a Vinohradské – tak uvidíme, čím nás překvapí projektanti, jak mysleli na pěší provoz.
Všichni jsme pěšáci. Tak stavme město pro nás bezpečně prostupné.
Pavel Ambrož, člen komise pro dopravu Rady MČ Praha 3

Jak může Praha 3 přispět ke zlepšení stavu chodníků v městské části?

(14.2.2018)
Skoro všechny chodníky jsou součástí komunikací ve vlastnictví hlavního města, a tedy ve správě jeho organizace TSK. Česko již existuje 25 let, tak není možné se vymlouvat na jakoukoliv minulost. Je jejich ostudou, že rekonstrukcí neprošly všechny chodníky. Naše městská část na tyto opravy již přispěla v desítkách miliónů korun. A zajisté bude muset i dál. Ale ptám se: Přispěje hlavní město nám na opravy našich základních a mateřských škol, až nám dojdou finance z prodeje bytového fondu?
Pavel Ambrož, člen komise pro dopravu Rady MČ Praha 3

Volby a úřad

(17.1.2018)
Tak zase proběhly další volby, tentokrát prezidentské. Před těmi předchozími do poslanecké sněmovny, protože se odehrály v říjnu, nebylo moc žadatelů o voličské průkazy. Kam by v té době kdo spěchal. Po létu odpočinuti, úroda na chalupách již sklizena a dušičky až za týden na začátku listopadu. Ale o vánocích a následné zimě si mnozí zvykli jezdit na hory za sněhem na lyžovačku na týden nebo aspoň na (i prodloužený) víkend. A tak se najednou zvýšil zájem o možnost volby hlavy státu mimo své trvalé bydliště. Po silvestru před prvním kolem volby na získání voličského průkazu měl pracující (s běžnou pracovní dobou) jen tři dny, kdy úřední doba našeho úřadu městské části trvá do 18 hodin. Tak jsem využil hned ten první 3. ledna. Přišel jsem naštěstí včas a dočkal jsem se. Ale ti, co dorazili po 17 hodině už byli odmítnuti, že jedna zbylá úřednice je nestihne do 18 hodin odbavit. Někteří z nich odešli se slovy, že tedy volit nebudou. Sic jsem se hned spojil se zastupujícím tajemníkem a požádal ho o nápravu, ale škoda se již udála. Zbytečně. Stačilo jen trochu předvídavosti a životní zkušenosti. Včas zařídit mimořádné prodloužení úředních hodin na příslušném pracovišti a viditelně to inzerovat v radničních novinách a na webu, v regionálních zprávách ČT a ČRo, v Metru ... Nutno si uvědomit, že i kvalita výkonu státní správy (služeb pro obyvatele) našeho úřadu reprezentuje žižkovskou radnici.
                                                                                                                                                Pavel Ambrož, člen Zastupitelstva MČ Praha 3

Jak hodnotíte roční fungování trhů v režii Prahy 3?

(17.1.2018)

Stížnosti se ke mne nedonesly. Jen doufám, že se co nejdřív přemístí s novými praktickými stánky na lepší místo na náměstí – na hlavní cestu, jež je na ose hlavní vchod do kostela – Mánesova ul., a parkování aut stánkařů při východní i západní hraně parku, což by vyhovovalo i plánované rekonstrukci náměstí. Znovu ale navrhuji přejít od tohoto středověkého způsobu prodeje k tomu, co již zavedli naši pradědové – tržnici, jako byla ta vinohradská. Ostaně obchůdky s farmářskými výrobky už existují. 
Pavel Ambrož, člen Zastupitelstva MČ Praha 3

Životní prostředí pro lidi

(4.1.2018)
Zvykli jste si, že o životním prostředí se mluví jen jako o zeleni?
A co čistota versus hluk, prach a smog? Radnice si oprávněně stěžuje na hluk na Želivského třídě, a přitom radní jsou schopni povolit a dokonce zaštítit hlučné akce v přírodním areálu Vrchu sv. Kříže. Radní chce zavést chytré (smart) parkování, ale ještě není vyřešeno dokonalé vyčištění ulic. Kolik dalších zim odpovědné překvapí sněhem, blátem a náledím? Smogu by nás mohla zbavit elektromobilita. Ale stavíme pro ni infrastrukturu – garáže s nabíječkami? Parkovací místa na vozovkách by se mohla omezit ve prospěch cyklotras a právě pro tu potřebnou zeleň.
A co bydlení, o tom se tisícům pražských bezdomovců může jen snít a desetitisíce bydlících se bojí, že o ně přijde, protože mají problém zaplatit nájemné. Skutečně všichni máme dostupné všechny potřebné služby k životu – a ty nejdůležitější (zdravotnictví, vzdělávání) zdarma? Vše pro šťastné děti, ale kolik dětí si dovolí vychovávat rodiče, natož máma samoživitelka, aby se nepropadli mezi chudé? Statistiky vše zprůměrují, ale stačí méně občanů s velmi vysokými příjmy, aby se zastřel skutečný počet pracujících za značně podprůměrné mzdy. Placené kulturní zážitky jsou pro mnohé zbytnou záležitostí, zůstávají doma u televizních obrazovek. Například to se průzkumem prokázalo jako častý jev u seniorů. Je nabídka akcí pro tuto čtvrtmiliónovou věkovou skupinu dostupná a dostatečná?
Pavel Ambrož, člen komise pro životní prostředí Rady MČ Praha 3
Metro

Metro

(19.11.2017)
Metro umožňuje mnohem rychlejší přesun cestujících na větší vzdálenosti ve městě, propojení dopravních uzlů (nádraží, letiště) a městských čtvrtí než nabízí povrchová doprava, včetně tramvají. Dle předlistopadové vize dopravního podniku by již dávno obyvatelé a návštěvníci Prahy jezdili po minimálně čtyřech trasách metra. Ale v devadesátých letech došlo ke zpomalení výstavby. Navíc povodní v létě 2002, vzhledem k zanedbání ochrany metra, došlo k nadbytečnému rozsahu jeho poškození, které vyvolalo nutnost provedení přednostních rekonstrukcí. Následovala stavba prodloužení céčka až do Letňan. A také áčka ale jen do Motola, chybí větev přes Řepy do Zličína a druhá až na ruzyňské letiště. Stále se oddalovala a oddaluje stavba trasy D, která má obsloužit jižní sídliště, odlehčit céčku přetíženému v centru města a případně umožnit generální opravu nuselského mostu. Na déčko čekají i obyvatelé na Žižkově od hlavního nádraží přes Prokopovu, Basilejské náměstí a Chmelnici do Vysočan. I oni chtějí využít výhody metra. Zajisté stanice na starém Žižkově bude obsluhovat menší počet obyvatel, ale stanice na sídlištích a u nové zástavby od Olšanské ke Spojovací budou kapacitně rovny těm vinohradským na trase A. Neměla by se opakovat chyba, kdy se na céčku vypustila stanice Trojská, která měla přiblížit městskou část Tróju především pro návštěvníky zoologické a botanické zahrady. V Praze žije přes milión obyvatel, statisíce dojíždějících za prací a návštěvníků. Pomalý rozvoj kolejové dopravy je nedostatečnou alternativní nabídkou automobilové záplavě v pražských ulicích.
Pavel Ambrož, člen komise pro dopravu Rady MČ Praha 3
© KSČM 2003 - 2014. Všechna práva vyhrazena